Modermælkserstatning, aftensmad mm.

20. august 2023

Alder:
8 mdr.

Modermælkserstatning, aftensmad mm.

Kære Helen,

To spørgsmål:
1. MME. Hvad tænker du om at gå over på 2’eren? Vil det mon gøre en forskel? Jeg ved mange bliver på 1’eren, men jeg ved faktisk ikke hvorfor. Vi bruger Nan sensilac 1 nu.

2. Vores pige er utrolig glad for rugbrød og brød generelt. Hun får rugbrød dagligt til frokost. Oftest med leverpostej, men har også mod på at smage andet. Vi serverer meget forskelligt for hende.

Til aftensmad vil hun dog slet ikke røre det, som bliver serveret. Primært opskrifter fra din bog og andre babyvenlige opskrifter. Hakket kød “gagger” hun af, også selvom det er kort med stavblender ved en bolognese eller lignende.
Kogt ...

Annonce

... kylling vil hun gerne sidde med i hånden, men det siger hende ikke noget hvis det fx er i en omgang kylling i karry eller lignende.
Fisk er det samme.
Det ender oftest med hun bare kigger på det, også serverer vi en omgang grød eller grøntsagsmos på siden. Oftest med noget blendet fisk i. Men det går heller ikke altid rent hjem.

Hvad tænker du? Skal vi bare fortsætte og håbe hun en dag bider på?

Hun får i øvrigt flaske 3 gange i døgnet. Eftermiddag, aften og sen aften. I øjeblikket også en gang om natten, men der sker også så meget i løbet af dagen for hende med udvikling osv, så tænker hun snart igen dropper den.

Med venlig hilsen
S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder