Brev:
Modermælkserstatning, aftensmad mm.
20. august 2023
Alder:
8 mdr.
Modermælkserstatning, aftensmad mm.
Kære Helen,
To spørgsmål:
1. MME. Hvad tænker du om at gå over på 2’eren? Vil det mon gøre en forskel? Jeg ved mange bliver på 1’eren, men jeg ved faktisk ikke hvorfor. Vi bruger Nan sensilac 1 nu.
2. Vores pige er utrolig glad for rugbrød og brød generelt. Hun får rugbrød dagligt til frokost. Oftest med leverpostej, men har også mod på at smage andet. Vi serverer meget forskelligt for hende.
Til aftensmad vil hun dog slet ikke røre det, som bliver serveret. Primært opskrifter fra din bog og andre babyvenlige opskrifter. Hakket kød “gagger” hun af, også selvom det er kort med stavblender ved en bolognese eller lignende.
Kogt kylling vil hun gerne sidde med i hånden, men det siger hende ikke noget hvis det fx er i en omgang kylling i karry eller lignende.
Fisk er det samme.
Det ender oftest med hun bare kigger på det, også serverer vi en omgang grød eller grøntsagsmos på siden. Oftest med noget blendet fisk i. Men det går heller ikke altid rent hjem.
Hvad tænker du? Skal vi bare fortsætte og håbe hun en dag bider på?
Hun får i øvrigt flaske 3 gange i døgnet. Eftermiddag, aften og sen aften. I øjeblikket også en gang om natten, men der sker også så meget i løbet af dagen for hende med udvikling osv, så tænker hun snart igen dropper den.
Med venlig hilsen
S